[email protected]

Blogghjälp

2009-02-09 22:20:44
Hur lägger man in en video från youtube på bloggen?

1. Börja med att gå in på youtube, leta sedan upp videon som du vill lägga in.
Markera och kopiera koden som finns där det står: "Bädda in" eller "Embed
(inringat med rosa på bilden nedanför).



2. Forsätt med att skapa ett nytt inlägg. Antingen kan du skriva texten först,
då skriver du din text tills där du vill lägga in videon eller så kan du också
vänta och skriva texten senare.  I vilket fall så trycker du på den lilla ikonen
som heter "HTML" (inringat med rosa på bilden nedanför).



3. Nu öppnas det ett nytt fönster. Om du inte redan skrivit din text som
du vill ska finnas med innan videon kommer så kan du skriva det nu!
Sist i texten
klistrar du in koden som du kopierade från youtube och
sedan trycker du på uppdatera (inringat med rosa på bilden nedanför).



4. Nu kommer det synas en gul ruta i inlägget, det är alltså din video.
Skriv klart ditt inlägg om det var något mer du skulle skriva och
sedan trycker du bara på knappen "Spara och publicera".



OBS!! - All ändring som ni gör, görs på egen risk.
Alltså tar inte jag något ansvar om det skulle råka bli fel!

Kommentarer
bownii

sv: tack så mkt!! :) jag måste säga detsamma om din blogg, riktigt nice! :)

2009-02-09 23:57:58
URL: http://www.bownii.devote.se
Anonym

oh, tack så hemsk mycket för hjälpen! (:<3

2009-02-10 06:09:17
annact

snygg blogg! ja försökte lägga upp en video, men de funka inte :( kunde inte trycka uppdatera :/

2009-02-10 11:23:42
URL: http://annact.blogg.se/
kHRILL

riktigt bra hjälp för dem som behöver!



ha en bra dag =)

2009-02-10 16:11:37
Eva

åh vilket brai inlägg. jag har heller ingen aning om hur man gör. dags att lära sig. hoppas du har en fin kväll.

2009-02-10 22:59:51
URL: http://stjarnklart.blogg.se/
Caisa

Hejsan!

Riktigt snygg blogg du har :)

Du skulle inte kunna säga hur man får sån där snygg text t.ex på arkiv, kategorier osv?

jag har även en som finns på blogg.se också :P



Mvh

Caisa

2009-02-24 13:15:12
URL: http://caisaandersson.blogspot.com/
Caisa

Detta är min blogg :)

Skriver ännu en fråga :P

Du kan ju skriva svar till denna!

Hur gör du sådär snygg text i slutet på inläggen

vet hur man fixar text där..men det blir bara vanlig tråkig text :O

du har mer pimpad, skit snygg!

hoppas på ett svar :)



MVH

Caisa

2009-02-24 14:19:23
URL: http://caisandersson.blogg.se/
Anonym

hey. du har så jäkla fin design på din blogg. skulle inte du kunna göra ett inlägg med hjälp om hur man gör. för att få färgerna, detaljerna, headern, osv?

jag skulle uppskatta det!

2009-04-14 19:30:39
daniella

men det funkar inte för mig :o

2009-04-20 20:40:59
URL: http://daniellafredriksson.blogg.se/
Anonym

det funkar typ inte för mig :/

jag får inte en gul ruta, jag får en blå ruta ist, så det man ser inte inlägget när jah har lagt upp det :( vet du vad jag gör för fel?

2009-08-30 22:48:28
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0