[email protected]

God morgon

2009-01-27 06:51:36
Hejsan allihopa :) Igårkväll så lyckades jag trots allt ställa klockan rätt, så idag är jag uppe i god tid, vilket är skönt. Jag får ju sova mindre, men det är mycket härligare att ta det lugnt på morgonen än att stressa. Fast igår försökte jag hitta lite kläder som jag kunde ha idag men jag visste verkligen inte, så jag kommer säkerligen få panik snart om jag inte vet vad jag vill ha på mig, så ett tips: välj ut kläder dagen innan så slipper ni stressa och oroa er för det på morgonen.

Även fast jag gick upp tidigare idag och la mig ganska sent igår så är jag hyffsat pigg nu faktiskt :) Känns bra! Men ikväll ska jag verkligen försöka att lägga mig tidigare, så kan det bli ännu bättre!

Jag antar att jag inte är själv om att inte vara morgonpigg, så här nedanför kommer några tips :)

Har du problem med att stiga upp?


Ställ din väckarklocka/mobil i andra sidan rummet.Om du har en väckarklocka eller mobil som ska väcka dig, ställ den i andra sidan rummet. Kom ihåg: välj den absolut jobbigaste ringsignalen. När du då på morgonen hör den irriterande ringsignalen måste du gå upp och gå till andra sidan av rummet och stänga av den, och vips du är uppe. Nu ska du bara bli pigg också!

Här kommer några tips på att bli pigg!

Tänd lampan/lampor, det första du gör på morgonen! Tänd en lampa (gärna flera lampor) så fort som möjligt när du vaknat, för då kommer din "inre klocka" veta att det är morgon och du blir alltså pigg. Även dina ögon blir piggare när det är ljust!

Sätt på musik! Stig upp och sätt på musik precis när du har vaknat, det kan hjälpa vissa att piggna till, men funkar det inte på dig kan du ju försöka att dansa lite och hoppa omkring!

Ta en dusch! Är du fortfarande inte pigg borde du ta en dusch, varm eller kall spelar nog ingen roll. Men om du inte orkar duscha direkt kan du ju åtminstone tvätta ansiktet med kallt vatten då lär du vakna till någorlunda i alla fall! Varmt vatten funkar säkert också!

Drick någonting.. Till exempel kaffe eller te. Det är varmt och innehåller koffein, du lär piggna till!

Gör morgongympa. Du kan ju alltid börja dagen med ett litet gympapass. Kom på ett eget eller så finns det skivor för det. Hade ju varit härligt att morgongympa först och sedan duscha och du blir garanterat pigg efter det!

• Gå en morgon promenad!
Börja med att gå upp ur sängen och slänga på dig lite kläder. Sedan är det dags för att gå en morgonpromenad. Du får frisk luft, du rör dig, du piggnar till, du får motion osv, osv.. Ser ni? Endast positiva saker, hur bra som helst!



Oj klockan har blivit ganska mycket, nu måste jag fortsätta fixa i ordning mig och sen vid sju ska jag ringa Fia och påminna henne så hon inte glömmer min foundation. Vi hörs senare :) Puss på er <3


Kommentarer
Jana

;-) Godmorgon själv! Skönt att det är fler som är uppe och bloggar vid denna tiden så slipper man få dåligt samvete....hehehehe

2009-01-27 07:02:58
URL: http://lillaru.webblogg.se/
juliairene.blogg.se

tack så jättemycket gullet :D

2009-01-27 08:16:19
URL: http://juliairene.blogg.se/
lisa

det var det sämsta jag hört

2009-01-27 09:30:08
linn

awwe, jag älskar också att sova :D! eller inte för att man är medveten om att man gör det, men det är så härligt att bara ligga kvar i sängen en extra stund på morgonen :D



fina tips där btw (Y) jag och ett par till spelade in en film om sämn en gång och vi filmade när vi utförde vissa av de där tipsen, den blev riktigt rolig :D!

2009-01-27 10:29:50
URL: http://thisgirlslife.blogg.se/
josse

sv: tack ska du ha :)

2009-01-27 11:09:08
URL: http://josssea.blogg.se/
Emma

Tjena! (; Vill tipsa dig om den nya gratis-sidan FreeStreet där du kan samla poäng till olika presentkort. Superenkelt (; http://www.freestreet.se/?r=342

/ Kram Emma

2009-01-27 14:20:53
URL: http://brother.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0