[email protected]

Gör det roligare att städa

2009-01-22 20:17:57
Hejsan allihopa, just nu håller jag på att städa för fullt :) Känner mig sjukt duktig faktiskt! Trodde inte jag hade någon ork till att städa, men så dog min dator några minuter senare så jag hade inget att göra, fick mig en snilleblixt och började städa :)

Några tips som gör det roligare att städa:

Sätt på din favoritmusik, eller någon rolig musik! Välj låtar som du kan dansa eller sjunga med till, det blir så mycket roligare då. Just nu när jag städar lyssnar jag på kids music, som är x antal år gammal, massa roliga låtar som gör mig på hur bra humör som helst. Jag sjunger och dansar med också såklart!
Dansa och sjung, säger det återigen, städning blir så mycket roligare då :)
Tänk på hur resultatet kommer bli efteråt, jag gillar i alla fall inte när rummet är stökigt, skabbigt och äckligt. Jag trivs så mycket bättre med ett rent och fint rum, det gör väl dem flesta.
Gör städningen till en lek, just nu kommer jag inte på hur, men det blir vad man gör det till, så bara kör på :)
Belöna dig efteråt, städa först och sedan kan du belöna dig själv med att göra något du tycker om eller äta något gott.

Kommentarer
wera

kan du sluta vara smart?

2009-01-22 21:42:29
URL: http://naffan.blogg.se/
Anonym

hehe okaj då får man väll testa de;)

2009-01-22 21:52:31
E *

hejdu, gå gärna in på min blogg och rösta vilken header jag ska ha :)



kram!

2009-01-22 21:53:48
URL: http://eeemelienilsson.blogg.se/
Christian "Dunderbar"

Hejsan hej på dig!!



Snygg blogg du har.



Härliga tips du gav..jag har även ett tips på att man känner sig rätt duktig efter man gjort det.

Jag har sorterat i en garderob idag som min fru varit på mig lite om att göra då och då i några år....först ikväll jag gjorde det.

Det känns så gött efter åt....



Ha det bra och ha en fortsatt trevlig kväll

2009-01-22 21:53:51
URL: http://www.dunderbar.com
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0