[email protected]

På biblioteket

2009-01-21 17:53:03

Hejsan allihopa :) Just nu sitter jag på biblioteket. Fia åkte för kanske en timme sen men jag valde att stanna kvar. Jag vet inte varför men jag kan koncentrera mig här plus att om man kommer hit för att plugga så gör man ju det, speciellt om man är själv för det finns ju inte hur mycket saker som helst att göra här liksom. Hade jag gått hem hade det säkert inte blivit av att jag pluggade då hade jag säkert bara gjort något annat. Okej visst nu satte jag mig vid datorn, men jag har faktiskt pluggat också!

Idag började dagen med skola klockan 08.10, första lektionen var matte och jag gjorde några tal, blev inte så mycket mer gjort eftersom den lektionen bara är 30-40 minuter, kanske inte så jätte lite men de känns som det är mycket mindre tid och sen tar det en stund innan man kommer igång också ju. Efteråt hade vi idrott och idag var vi på lok&motion, man kunde välja mellan boxning, spinning och gym, och man skulle göra två utav dem grejerna. Så för min del blev det boxning och gym, jobbigt men roligt.

Jag och Fia sa ju tidigare att vi skulle börja träna så vi får hoppas att det blir så, hade faktiskt varit sjukt bra att träna ett par gånger i veckan, eftersom jag just nu inte tränar alls förutom skolidrotten då (om det ens räknas..). Men det återstår att se hur det blir :)

Anyway, efter idrotten så hade vi lunch och även idag så skippade jag skolmaten och istället så gick jag, Fia och Ida och köpte lite apelsinjuice, clementiner och bananer. Efter det så hade vi svenska, musik och till sist NO. På svenska lektionen så läste vi igenom häftet till nationella provet, och sen diskuterade även jag, Fia och Ida om häftet. På musiken skulle man ta reda på vart ackorden skulle vara eller ja när man skulle byta ackord och lite så till några enkla barnlåtar så som blinka lilla stjärna, björnen sover. Under NO timmen så "lekte" vi idag igen och det var faktiskt riktigt skoj, haha :) Ovanligt, NO brukar vara hur tråkigt som helst, och ja på tal om NO och något som är tråkigt så har vi ju NO prov på fredag, och jag måste plugga en hel del..

Efter skolan så gick jag och Fia hem till mig, sedan vidare till hemköp där vi köpte chokladbollar och frallor, sen hade vi även några clementiner, en banan och apelsinjuice kvar som vi tog med oss. Vi pluggade, snackade och åt lite. Efter Fia hade åkt så gjorde jag klart min mattediagnos och sedan satte jag mig här vid datorn. Haha alltså jag känner mig så no life, vilket liv och sitta på biblioteket hela dagarna.. Nej men det är faktiskt sjukt chill, men klockan är snart sex och jag ska bege mig hemmåt. Vi hörs senare när jag kommit hem, puss på er <3 :)
 


Kommentarer
Anonym

Kan du inte komma med lite tips oså snart, inte bara dina dagar, känns som att din blogg snart rinner ut i sanden, det är hela tiden dina dagar, du förlorar nog läsare, jag älskade verkligen din blogg.

gör nya videobloggar te.x tipsa om annat smått o gått. <3

2009-01-21 17:56:33
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0