[email protected]

Skönhetstips

2009-01-22 22:08:26
Hejsan igen. Innan när jag städade så kollade jag på lite gamla saker och hittade "Fridas tjejbok" från 2006. Det står lite olika skönhetstips och enkla ansiktsmasker man kan göra hemma, so here it comes :)!

För dig med fet hy
Denna mask ska rengöra på djupet och dra ihop porerna. Perfekt för dig med fet och oren hy!

Du behöver:
2 dl havremjöl
3 msk färskpressad citronsaft
2 msk mandelolja
vatten


Gör så här:
Blanda havremjöl, citronsaft och mandelolja. Tillsätt vatten och rör ihop till en jämnsmet. Applicera i ansiktet och låt den verka i 15 minuter, skölj sedan ansiktet med ljummet vatten.

För dig med "normal" hy
Denna mask ska göra huden silkeslen och är lätt sammandragande.

Du behöver:
1 dl rågmjöl eller grahamsmjöl
1 äggvita

Gör så här:
Rör samman mjöl och äggvita i en kastrull som du sakta värmer upp på spisen. Vänta tills det bliviut ljummet och applicera sedan masken på ansiktet. Akta så det inte är för varmt då du kan bränna dig! Låt masken verka i 10 minuter och skölj sedan med vatten.

För dig med torr hy
Denna mask ska fungera uppfriskande för dig med torr och känslig hy.

Du behöver:
1 msk honung
1 tsk citronsaft eller apelsinsaft

Gör så här:
Blanda ihop ingredienserna i en kastrull och värm upp de. Applicera på väl rengjord hy och låt verka i 15 minuter. Torka sedan av masken med en bomullstuss fuktad med vanligt ansiktsvatten.



Tyvärr så har jag inte testat någon själv ännu, eller i alla fall inte vad jag kommer ihåg, har ju ägt denna lilla boken ett bra tag och jag har säkert testat det någon gång. Men jag får se till att göra det snart och återkomma, så får vi se om dem är så bra som dem verkar :)

Kommentarer
Oliver

Hahahah e du seriös funkar det? :D:D :P

2009-01-22 23:09:10
Lousie

jag har testat en av dem, den var superbra faktiskt trodde jag aldrig :)

2009-03-09 22:53:35
Anna

Funkar skit! Uee, särsklit den för oren hy! Fick en jävligt massa finnar! Citronen gjorde mig skit torr! E du galen? Tack så mycket!!!!!!!!!!!!!!! :@

2009-03-14 17:52:39
bettan<3

HAHAHAH (: x)

prova med choklad i xD

2009-10-13 18:42:09
URL: http://hellowkittih.blogg.se/
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0