[email protected]

Sminktips

2009-01-21 19:18:12


Fick precis en kommentar om att min blogg nu på sista tiden mest har handlat om vad jag gjort under dagen, och det är ju faktiskt sant. Kan förstå att bara sånt kanske inte är så jätte roligt att läsa, så för att variera lite slänger jag in ett sminktips. Enjoy! :)



Concealer/Coverstick

Är inte concealer/coverstick en väldigt bra uppfinning :)?
Tänk om du inte har sovit så mycket, eller i vilket fall sovit för lite, och vips så har du fula påsar under ögonen/mörka ringar runt ögonen. Det är ju lätt hänt, inte sant? Jag lyckas tyvärr få påsar väldigt ofta, och det är ju inte snyggt alls. Vem vill se trött och tråkig ut? Inte jag åtminstone! Men har du en concealer så kan man göra att påsarna försvinner eller i alla fall inte syns lika mycket.

En concealer kan ju dölja mer än bara påsar under ögonen/mörka ringar runt ögonen, de kan även dölja finnar, kvisslor, utslag, ärr osv. Det finns väldigt många olika concealers, som är till för olika saker och som är olika bra.

Jag själv äger för tillfället två stycken olika coverstick's, ett som döljer och torkar ut finnar/orenheter och en som effektivt ska dölja mörka ringar. Den som ska dölja och torka ut finnar, döljer bra och torkar faktiskt ut finnarna. Denna kan man tydligen använda på både finnar och pormaskar (läste det precis) men har man mycket finnar/pormaskar och man tar detta coverstick på många olika ställen i ansiktet så är det viktigt att återfukta huden noga så huden inte torkar ut, för isåfall kan det leda till att huden producerar mer fett och det är då det kan uppstå fler finnar. Det andra coversticket jag har täcker bra, men det är klart att man kanske inte kan trolla bort allting precis men visst gör det att mörka ringar inte syns alls lika tydligt! Jag brukar ta mest under ögonen men även på andra ställen där jag har något att dölja. Något som är mindre bra med denna är att den tar slut väldigt fort, jag köpte mitt för 1½ vecka sen kanske och den är slut snart. Visserligen har jag användt den ganska mycket, några gånger om dan men ändå, jag tycker i alla fall att den borde hålla lite längre.




På bilden till vänster visas det coverstick som jag själv har, som torkar ut och döljer finnar/orenheter. Det är från märket ACO (som ni ser) som är apotekets egna märke. Detta coverstick finns endast i färg (vad jag vet) men jag tycker att färgen bra och den smälter in i huden! Denna köper man självklart på Apoteket och kostar 45.50 kr, vilket är väldigt billigt!



På bilden här nedanför visas mitt andra coverstick. Det är från Nivea Beauté och heter Stay on cover stick. Den ska effektivt och naturligt dölja mörka ringar (men även annat). Detta coverstick finns i två olika färger (Nude och beige). Man kan köpa den på bl.a Cubus, Kicks, Åhléns och sådana butiker och kostar runt omkring 80 kr!









Kommentarer
Anonym

superbra uppfinning faktiskt ;)

2009-01-21 20:13:55
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Emma

Hejsan, du får gärna kolla & kommentera min blogg!

skulle vara jätte kul! :)

2009-01-21 21:11:24
URL: http://emmavw.blogg.se/
Anonym

var har du hittat din bakgrund? :)

2009-01-21 21:19:29
Louisa

De ifrån aco är verkligen inte bra!! Det blir orangea fläckar istället för att det döljer. köp cover all mix från make up store istället, kostar 295 :- och räcker otroligt länge, maximal täckning, kan va lite svårt att använda men kan man trixet så är de hel rätt.

2009-01-29 20:40:36
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0