[email protected]

Bra skäl till att inte dricka alkohol

2009-01-04 16:03:04
Snackade med min bror som är bakis innan på msn, och då kom jag och tänka på att det faktiskt finns mångra bra skäl till att inte dricka alkohol! And here they come:

1. Man kommer ihåg allting!
2. Man behöver inte göra bort sig (mer än vanligt dvs).
3. Man behöver inte må dåligt, varken spy eller vara bakis.
4. Man behöver inte göra något som man sedan kommer ångra/något som man inte vill
(det kan ju hända ändå, men chansen är större med alkohol i kroppen).

5.
Man skadar sig inte lika enkelt, man behöver inte vakna upp med olika sår/skador
(av egen erfarenhet vet jag att det är lätt hänt att man trillar och slår sig) .
6.
Alkohol skadar både kropp och hälsa, du som inte dricker behöver inte oroa dig.
7.
Man behöver inte riskera att bli beroende av alkohol (vilket inte är bra!).
8.
Man ser bra ut "dagen efter".
9.
Man behöver inte slösa pengar på dricka.

Jag har skrivit detta kortfattat och det var dem här skälen jag kom på just nu,
 Om kommer ni på fler får ni väldigt gärna skriva! :)



Jag vet att alla gör som dem vill och jag kan inte göra något åt det. Men att folk dricker för att de "inte kan ha lika kul utan" förstår jag mig inte på, man måste ha ett väldigt tomt och tråkigt liv om man måste ta till alkohol för att kunna ha kul. För jag menar, man kan ha hur kul som helst utan alkohol! Och visst folk blir socialare när de dricker och då blir allt mycket roligare, men varför inte testa att vara mer social, utan alkohol?

Och om någon nu "måste" dricka i alla fall, drick med måtta!
För kom ihåg, det kan vara roligare med sprit i kroppen, men endast till en viss nivå.


It's your choice!



Kommentarer
lisa G

helt rätt! :/

2009-01-04 16:24:29
URL: http://lisang.blogg.se/
Gubben

Håller fullständigt med dig!

Vi får ta dina punkter som ett nyårlöfte, eller?

2009-01-04 16:28:17
URL: http://mhats.blogg.se/
Axel

Halleluja moment! <3

2009-01-04 16:49:21
Andreas

Sprit Är Rena Skiten, De Är Bara Onödigt

2009-01-06 11:52:29
existenz

naej, det var inte likt en fjortis. att gå emot alkohol sådär

2009-01-07 01:46:03
albin

1.drick i rätt mängd så kommer du ihåg! 2.antingen skämms du över dig så mycke så att du inte vågar släppa loss! 3. drick i rätt mängd så spyr du varken eller blir bakis! 4. stå för vad du gör i stället! 5.lär dig gå ordentligt! 6. ja de skadar så sluta drick och börja med droger, tror faktis drogerna skadar mer! 7. beroende då måste du nog drick rätt mycke och ofta så ja tror inte du kommer bli de! 8. ja efter en dusch dagen efter så brukar man se hyfsad ut! 9. varför ska man lägga ut pengar på något igentligen!

2009-01-07 14:57:56
Systembolaget

Våga prova alkoholfritt

..och nyttig mat! Prova något vegetariskt eller varför inte en soppa tillsammans med några av våra alkoholfria drycker.

Mvh Systembolaget

2009-01-08 23:36:29
URL: http://www.systembolaget.se
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0