[email protected]

Emot homoadoption?

2009-06-04 19:58:57
Ni som är emot homoadoption säger att man ska hindra homoadoption för att barnet kan bli mobbat. Och ja, risken finns att barnet kan bli mobbat, men om vi hade accepterat homoadoption och homosexuella i allmänhet hade det inte varit så. Om homoadoption och homosexeulla hade varit/setts som "normalt", så hade barnet inte behövt att bli mobbad för en sådan sak. Det finns en hel del som är emot homosexuella och homoadoption, men varför kan vi inte bara acceptera saker och ting, varför måste vi sära på folk som vi gör, vi är olika, men vi är människor.

Ni som är emot homoadoption säger även att alla har rätt till en mamma och en pappa, att alla behöver ha en mamma och en pappa. Men är inte det bara för att det är det som är naturligt/normalt? Varför skulle det vara sämre att ha två pappor eller två mammor? Bara för att det är annorlunda betyder det ju inte att det är sämre, eller hur? Visst, man kanske behöver förebilder av båda könen men skulle inte till exempel en nära faster vara en tillräcklig modersgestalt? Faktumet är faktiskt att man inte behöver en mamma och en pappa, tänk till exempel på alla barn som lever ensamma med bara en pappa eller bara en mamma? Jag själv har erfarenhet av detta, jag har levt nästan hela mitt liv med endast min pappa eftersom min mamma dog när jag var väldigt liten och jag finner inga problem med det.

Vi måste sluta dra förhastade slutsatser och inse att bara för att
något är annorlunda behöver det inte vara något sämre och tvärtom!

Kommentarer
teddy

Jag håller helt med dig. Man kan aldrig välja sina föräldrar precis som vi föräldrar inte kan välja våra barn.

Jag tycker dt är helt absurt att vi fortfarande håller på att sätta oss i olika fack. Mamma och mamma eller pappa och pappa är lika vackert och kärleksfullt som mamma och pappa.



bra inlägg.

2009-06-04 20:18:01
URL: http://caitlin.blogg.se/
FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Så lite så! :D

Vad ska du hitta på i helgen? :)

2009-06-04 20:32:43
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Frida

sv: tack! :)



kram

2009-06-04 21:31:22
URL: http://ffriiddaa.blogg.se/
vki

sjukt bra skrivet, och så grymt rätt, evelina. tycker på nåt sätt att homosexuella är mer kärleksfulla, både mot varandra och barnet.



sv ; ja, ellerhur :D riktigt charmigt

2009-06-04 21:44:05
URL: http://vki.blogg.se/
Anonym

Det ligger i människans natur är vara kritiskt till nymodigheter. Du sa själv att alla människor är olika, hur skulle då isf alla kunna acceptera sådana här saker? När alla har olika åsikter om allting. Alla tycker inte likadant och kommer aldrig att göra det heller, visst jag säger inte att du menar det men alla har olika åstiker om allt

2009-06-04 21:45:39
evelina

sv; hihi jag med :D<3

2009-06-04 22:33:16
URL: http://eveliinaas.blogg.se/
carolineeee

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

www.ckeh.blogg.se

2009-06-05 02:39:37
URL: http://ckeh.blogg.se/
novembersara

SV: TACK!



Jag är absolut inte emot homoadoption! Det finns så många barn världen över som inte har något liv alls. Ett homosexuellt par får kämpa så otroligt mkt för att få ett barn, eftersom samhället har sin fördomar, därför är jag säker på att dom som orkar gå igenom allt det faktiskt tar hand om sina barn på ett superbra sätt!

2009-06-05 09:14:17
URL: http://novembersara.blogg.se/
Anonym

Helt rätt. En annan sak är att barn blir mobbade även om dem har en mamma och en pappa. det behöver inte alls bero på det!

2009-06-05 10:30:03
Vevve.

Helt rätt tjejen!

2009-06-05 14:48:58
URL: http://vevvz.blogg.se/
frida

håller med dig , bra skrivet :)

2009-06-05 20:09:09
URL: http://fridigast.blogg.se/
Ellen

Att hindra homosexuella från att adoptera bara för att barnen kan bli mobbade är samma sak som att acceptera mobbningen, man kan inte låta mobbarna bestämma en sådan sak, mobbning sker över allt i olika former och man kan inte bekämpa den genom att försöka hålla världen fri från offer, så funkar det inte.

Två mammor eller två pappor kan ge minst lika mycket kärlek och uppfostra sina barn minst lika bra som en mamma och en pappa.

Jag har levt mina 14 år med bara en mamma och känner inte att jag tagit någon större skada av det, men vem vet jag kanske blir ett missfoster när jag blir vuxen som aldrig kan ha ett förhållande och börjar hata män... not..

2009-06-06 23:42:54
URL: http://themostradical.blogg.se/
Anonym

fan va bra skrivet

2009-06-14 18:47:44
Johanna

Så jävla bra skrivet! :p

2009-06-24 20:20:44
URL: http://jjohannaf.blogg.se/
Kommentera inlägget här:



‹ Namn
‹ E-post
‹ URL


Kom ihåg mig?
RSS 2.0